مجله اخبار علمی فناوری

سایت خبری

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

بعد از زایمان کردن فشار خون را چطور درمان کنیم

مجید ملوحی | دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر
  1. ممکن است درصد سطح قند در طول مراحل بارداری در نوسان باشد، چنین تغییراتی در سطح قند خون ممکن است به شدت به عروق خونی کوچک متصل به شبکیه چشم آسیب بزند، بنابراین یک فرم موقت دیابت شناخته شده است که به عنوان دیابت بارداری، دراین مرحله از بارداری رخ می دهد و این اغلب می تواند بینایی مادر را مختل کند و باعث تاری دید شود.


آیا در بدن شما تغییر قابل توجهی پس از زایمان رخ داده است؟ با مشکلات بینایی بعد از زایمان روبرو هستید؟ می خواهید بدانید علائم و علل تاری دید چیست؟ در این مقاله می توانید اطلاعات کامل در مورد تغییرات بینایی بعد از زایمان به دست آورید. بدن زن باردار بعد از زایمان دچار چند تحول فیزیکی می شود، بینایی مادر به علت چند تغییر فیزیکی در سیستم های داخلی تحت تاثیر قرار می گیرد، مادران ممکن است با مشکلات حاد ضعف بینایی،زندگیشان کمی مختل شود، در این مقاله ما در مورد علل و علائم اختلال دید بعد از زایمان میپردازیم.

  • مجید ملوحی

آیا باید درباره ام اس نگران باشیم ؟

مجید ملوحی | دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳ ب.ظ | ۱ نظر

  • خانواده افراد مبتلا به ام.اس باید نحوه رفتار با فرد مبتلا را بدانند و به این مساله توجه کنند که بیماران مبتلا به ام.اس به ترحم احتیاج ندارند و می‌توانند بسیاری از کارهای سبک و ساده را به تنهایی انجام بدهند. متاسفانه بسیاری از مردم، درگیر اسم این بیماری‌ شده‌اند و ام.اس آن‌قدرها که بسیاری از افراد تصور می‌کنند، خطرناک و وحشتناک نیست.

گاهی دانستن بیش از اندازه در رابطه با بیماری‌ها، می‌تواند برای یک فرد عادی حسابی دردسرساز شود بخصوص زمانی که آن فرد حساس هم باشد، این مساله باعث می‌شود به‌دنبال علائم بیماری در بدن خود بگردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از چاردیواری، یکی از بیماری‌هایی که برخی خانم‌ها به آن حساسیت نشان می‌دهند و دائما از ابتلا به آن می‌ترسند، «مالتیپل اسکروزیس» - (MS ام.اس) است. بیماری‌ای‌ که برخی‌ها از آن غول می‌سازند در حالی ‌که یک فرد مبتلا به ام.اس، با وجود داشتن این بیماری، می‌تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد. دکتر بیژن بابایی شما را با این بیماری بیشتر آشنا می‌کند.

  • مجید ملوحی

بیماری پسوریازیس با سم مورچه های آتشین درمان می شود

مجید ملوحی | سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۵۰ ب.ظ | ۱ نظر
  1. این بیماری می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن مانند زانو، آرنج، پوست سر و کف دست و پا می‌تواند خود را نشان دهد و با برخی بیماری‌های جدی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و افسردگی در ارتباط است.


یافته‌های محققان نشان می‌دهد که سم نوعی مورچه موسوم به «آتشین» (Fire ant) می‌تواند در درمان بیماری «صدفک» با نام علمی «پسوریازیس» (psoriasis) کمک‌کننده باشد و منجر به بهبود این بیماری شود.

بر اساس گزارش اسکای‌نیوز، بیماری «صدفک»، نوعی بیماری پوستی مربوط به اختلال در سیستم ایمنی بدن با نقطه‌های قرمز ضخیم و خارش است که در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

طبق این گزارش، "پسوریازیس" (Psoriasis) درواقع یک بیماری پوستی مزمن خودایمنی است و هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه ایمنی بدن سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستد؛ این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخه رشد سلول‌های پوست می‌شوند.


این بیماری می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن مانند زانو، آرنج، پوست سر و کف دست و پا می‌تواند خود را نشان دهد و با برخی بیماری‌های جدی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و افسردگی در ارتباط است.

در حال حاضر این بیماری درمان قطعی ندارد، اما داروهای بسیاری وجود دارند که با استفاده از آنها بیماری کنترل می‌شود.

به‌گفته سرپرست این گروه تحقیقاتی "ماده‌ای به‌نام «سولپنوسین» (solenopsin) در سم این مورچه وجود دارد که به بازسازی کامل عملکرد ایمنی پوست کمک می‌کند".

  • مجید ملوحی